עד שנת 2007, היו 4 סוגי רשיונות לאופנוע. נכון להיום, קיימים שלושה סוגי רשיונות בלבד:
• A2 – רשיון לקטנוע - עד 125 סמ"ק.
• A1 – רשיון לאופנוע מעל 125 סמ"ק ועד 33 כ"ס.
• A- רשיון לאופנוע ללא הגבלת נפח והספק.


פטור מטסט לאופנוע:

לימודי נהיגה על אופנוע הם פשוטים ומהירים וניתן להוציא רשיון לכל סוג אופנוע תוך פחות משבוע.
מי שיש לו רישיון לרכב פרטי (דרגה B) מעל 3 שנים ורוצה להוציא רשיון לקטנוע (A2), פטור מטסט לאופנוע ועליו לעבור מבחן שליטה במגרש בלבד.
כמו כן, מי שהוציא רשיון לאופנוע עד 500 סמ"ק לפני 2007, פטור מטסט ועליו לעבור מבחן שליטה במגרש בלבד.

הליך הטסט:
הטסט מורכב משני שלבים: מבחן שליטה במגרש סגור ומבחן נהיגה מעשי בכביש פתוח.

מבחן שליטה:
במבחן השליטה תדרשו לבצע שמיניות, סללום, בדיקת שליטה באופנוע בנסיעה איטית ובדיקת בלימה בזמן קצר.
שמיניות – יש לבצע שמיניות בתוך מלבן תחום מבלי לחרוג מגבולותיו ומבלי להוריד רגל מהאופנוע.
סללום – נסיעה מפותלת בין נקודות המצוירות במגרש.
שליטה באופנוע בנסיעה איטית – נסיעה איטית בין שני קוים לצורך בדיקת יציבות.
אם אתם לא ממשיכים לטסט ונדרשים למבחן שליטה בלבד, תתבקשו לבצע גם בדיקת האצה ונסיעה מהירה, בה תדרשו לבלום בזמן הקצר ביותר. מטרת בדיקה זו היא לבדוק את שליטתכם בבלמים.
לאחר שעברתם בהצלחה את מבחן השליטה תצאו ל"טסט" – מבחן נהיגה מעשי בכביש.

הטסט:
לאחר מבחן השליטה במגרש הסגור, ירכב איתכם הטסטר לכביש הציבורי במסלול שייקבע על ידו במהלך הטסט. בטסט תיבחן יכולת השתלבותכם בתנועה, ידיעתכם את החוקים התיאורטים, התנהגותכם בכביש תוך הפגנת עירנות וזהירות.
על מה יש להקפיד וטיפים לטסט ניתן לקרוא באתר הבית של חגי אופנועים.

בהצלחה וסעו בזהירות!